מאת: ענבל הראל (אריאל בונוס)
כאשר אנו שומעים את צמד המילים שיווק ישיר, ברובנו מתעוררת תדמית שלילית ורדודה. באופן אוטומטי עולה בראשנו תמונה של צוות טלפניות מצוידות באוזניות "מדונה", אשר מציעות הצעות שאיש אינו מעוניין בהן והן כמובן עושות זאת בצורה אגרסיבית. תדמית רעה זו גורמת נזק לא רק לחברות השיווק הישיר אלא במיוחד לציבור הצרכנים שבאמצעות שיטת השיווק הזו יכולים לחסוך כסף רב וליהנות ממוצרים מקוריים ואמיתיים, זולים ועם זאת איכותיים.
שיווק הישיר באמצעות הטלפון היא אסטרטגיה מתחדשת ומספיק שונה בשביל לעורר דילמה האם באמת אפשר להזמין מוצר איכותי בטלפון - ההתנגדות לשינוי היא התגובה הראשונית הצפויה והמוכרת ביותר, אפילו לשינוי שהוא שדרוג משמעותי וטוב: חשדנות. אנחנו לא אוהבים שינוים עקב אי הוודאות, מפני שהיא מערערת את תחושת הביטחון שלנו, ובוודאי כי היא מצריכה אותנו להתרגל למשהו חדש. אך לאחר שאנו מאמצים את משמעות הרכישה הטלפונית ניווכח לדעת שהיתרונות גוברים על החסרונות. שיווק ישיר הינה שיטה שנוסתה, שוכללה ושוכפלה במדינות רבות והוכיחה עצמה ככלכלית במיוחד ציבור הצרכנים.
• 1. שיווק ישיר מאפשרת רכישת מוצרים ישירות מהיצרן או היבואן דבר המאפשר צמצום פערי התיווך ואיתם הפחתת מחיר משמעותית עבור הצרכן.
• 2. שיווק ישיר מאפשר קשר ישיר מול מוכרנים, דבר המבטיח שירות אישי וקשר תמידי בין המוכר לקונה.
• 3. שיווק ישיר מאפשר ליהנות מהטבות מגוונות כגון דמי משלוח בחינם, ממתנות ומבצעים גם ברכישות מאוחרות יותר.
סיבה נוספת המעוררת התנגדות קניה בטלפון הנה היא ההרגשה הלא ריאלית לכאורה שבקניה. לעיתים, הצעת מכירה טלפונית נשמעת טובה מדי בכדי להיות אמיתית ולכן קשה לנו להאמין בה, אך אם נחשוב עליה ברצינות נגלה כי השיטה באמצעותה ניתן לרכוש מוצרים בפשטות, בזמן הנח לנו ובמחיר סביר המתאים לצרכינו נגלה כי רק השיווק הישיר מאפשר זאת. על כן עלינו לבדוק את טיבה של החברה המשווקת:
• 1. האם החברה מעמידה לרשותנו מספר טלפון למוקד שירות לקוחות?
• 2. האם קיימת תעודת אחריות למוצרי החברה?
• 3. תוך כמה זמן החברה מתחייבת לספק לנו את המוצרים?
סיבה אחרונה לתדמית שנוצרה לרכישה הטלפונית בשיטת השיווק הישיר היא שמועות מאנשים שניסו להשתמש בשיטה זו אך נפגעו ממנה. זאת מפני שמגוון של חברות קמו כמו פטריות אחרי הגשם ונעלמו ונפלו כלעומת שבאו. ניתן להמנע מטעויות אם נקפיד לשמור על זהירות ונרכוש רק מחברות בעלות ותק ומוניטין בתחום. ישנם מספר מותגים מועט המזוהה עם תחום השיווק הישיר והרבה יותר קל להתנהל מול אותן חברות במקרה של שאלה או פניה כלשהי לעזרה.
לאור כל הנאמר לעייל, ניתן להסיק כי השיטה לרכוש מוצרים דרך הטלפון היא נגישה ונוחה. ניתן להזמין בזמן נח ולמצוא מציאות שנחשבו בגדר פנטזיה ובמחירים זולים.
אריאל בונוס" בע"מ הנה חברת הדיוור והשיווק הישיר, מהגדולות בישראל. לחברה מספר רב של קטלוגים המופצים לקהל הלקוחות בהתאם להעדפותיהם ולהרגלי הקניות שלהם. החברה פעילה יותר מ-7 שנים ומספקת מוצרי צריכה שונים ליותר מ - 850,000 לקוחות מרוצים ברחבי הארץ.
המוצרים מיובאים ונמכרים ישירות לצרכן ללא פערי תיווך ממרכז הזמנות דינאמי מהמשוכללים והחדישים ביותר בארץ. בתקופה האחרונה עברה אריאל בונוס בע"מ תהליכי התייעלות ושירות במטרה לשמור על מעמדה כמובילה בתחומה. החברה מעמידה לרשות הלקוחות צוות מוקדנים מקצועי ומוצרים ברמה גבוהה, ללא פשרות. לחברה שיתוף פעולה עם ערוצי שיווק רבים כגון: ישראכרט, ויזה, מעריב, את, רייטינג ועוד.